Nieuwsbericht

Coronacertificaat aanvragen via post

18 augustus 2021

Je kan je COVID-certificaat niet alleen digitaal opvragen, maar ook per post laten toesturen. Dit is gratis, maar houd er wel rekening mee dat de wachttijd tussen bestelling en ontvangst ongeveer 1 week bedraagt. Je certificaat aanvragen, doe je als volgt.

  • Bel naar het gratis nummer 078 78 78 50 van Helpdesk Vlaanderen. Dit nummer is gratis en bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur op weekdagen en op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. (internationale oproepen: +32 78 78 78 50).
  • Wanneer je naar het nummer belt, krijg je eerst een bandje. Hierin wordt verwezen naar de app en de online mogelijkheden om een certificaat aan te vragen. Om een papieren certificaat te ontvangen, moet je echter een medewerker aan de lijn krijgen. Kies daarom voor de optie ‘Heb je andere vragen?’ en druk op 2.
  • Houd je rijksregisternummer steeds bij de hand. De medewerker gaat hiernaar vragen om je identiteit te controleren en om na te gaan welke certificaten er voor jou beschikbaar zijn.
  • Enkel je vaccinatiecertificaat kan opgestuurd worden. Het test- of herstelcertificaat kan wegens beperkte geldigheid enkel gedownload worden via de app, mijngezondheid.be of www.vlaanderen.be/uw-overheid/mijn-burgerprofiel.
  • Standaard wordt het tweede certificaat opgestuurd (met info over je twee prikken). Wil je toch beide certificaten? Vraag ernaar!
  • Neem op tijd contact op met de Helpdesk! Tijdens vakantieperiodes kan het er erg druk zijn, op maandag kan de wachttijd wat langer zijn.
  • Je COVID Safe Ticket is hetzelfde als je coronacertificaat, enkel de naam is gewijzigd.

ℹ Meer informatie kan je vinden op de website: https://www.vlaanderen.be/covid-certificaat